söndag 26 februari 2012

Söndag, akutbesök, kalas och hälsat på prinsessan Ellen

I går kväll åkte jag och Vera till Marina, Alicia och Alwa. Vi hade Mellokväll. Vi fick mat och massa gott. Hade en riktigt trevlig kväll, tack tjejer:) Även om man inte egentligen såg så mycket av mello när man hade två tjejer som levde rövare.. men det det gjorde ingenting.
Idag innan jag skulle åka till jobbet så skulle vi in på IKEA för att äta en korv innan jag började, men innan vi kom in där så snubblade Vera (jag höll henne i handen) och slog i huvudet i marken, trodde inte att det var så farligt först, men när vi kom in satte vi oss och försökte trösta henne och hon sa i gråten att hon ramlat. Vi lyfte i alla fall på mössan för att kolla och då ser vi att hon har ett jack i pannan/ hårfästet, men det blöder inte men det var väl 1 *1 cm.. ser inte så djup ut. Hon slutade gråta ganska snart, och vi köpte korv, och vi kollade på såret hela tiden, sen nuddade hon det och då började det blöda och då bestämde  vi oss för att åka till akuten för att få det uppkollat, (peter fick åka, för jag var tvungen att gå till jobbet) Vera fick huvudet tejpat och vi skulle hålla koll på henne så att hon inte blev yr eller började spy. Men det har gått bra, men snacka om att jag mådde dåligt för det här, känner mig som en riktigt dålig mamma när jag höll henne i handen  när hon ramlade, och i med det så hade ju hon ingen hand att ta emot sig med.

Efter jag jobbat kom Peter och Vera och hämtade mig vi skulle på kalas hos Måns, Vera var glad och satt och åt hamburgare i bilen och tittade på pippi och så visade hon mig Måns paket och sade att de var Måns. Måns har ju fått en syster, och Vera har ju fått sin första tjejkusin;) lilla Ellen har ju kommit, så söt och så liten.

Jag och Ellen:)


Här är hon, det nya stjärnskottet! 
Vera var inte så intresserad som jag trodde att hon skulle vara, blev nästan lite blyg, tror hon tyckte att Ellen var för liten. Vera och Måns lekte massor i alla fall, och Vera blev inte glad när vi skulle åka hem, för hon ville vara kvar och leka. 
Nu har vi kommit hem och softat ned oss i soffan, Vera somnade efter en Pippi bok och välling. Nu tittar vi på BB, får se vem som lämnar huset i dag. 
Kram

1 kommentar: