lördag 4 februari 2012

Ingen kallstart!!

Idag efter lunch och efter Veras sovstund, gick Vera och jag till simhallen för att bada. Ja- vi gick trots -17 grader kallt, inte kallstartar jag bilen för den korta biten.. Men det gick jätte bra tack för att man köpte termoleggingsen.. guud så sköna. Köpte dem i höstas men använde dem först nu! Vera hade det gött i vagnen! Det var skoj att bada. Medans vi badar ser jag lite bajs i poolen som vi precis klivit i..( barnpoolen består av flera småpooler som sitter ihop.) Så när jag fångat in Vera som protesterar, så går jag och säger till de som jobbar där, att någons barn har bajasat i poolen fast de kanske har sagt till... Men de hade de inte!!! Vad är det för folk!! Tänk att barnen får vattnet i munnen!! Men i allafall så följde hon med mig till poolen för att kolla! Sen spärrade de av hela barnpoolen tömde den på vatten och städade den! Det tog väl ca 30-60 min! Men vi hade super kul i den stora poolen jag och Vera, vi hoppade, sprang i vatten sluttningen och lekte i vågorna!! Jätte skoj, var svårt att få med mig tösen hem!! Hon blev riktigt trött på hem vägen, men somnade inte vilket var tur för mig! Till middag blev det potatis, med pesto och feta lax, super gott. Till efterrätt blev semla.


Nu har Vera somnat och jag tittar på melodifestivalen: Till det dricker jag en välförtjänt öl och tar en glass till det;)
Måste säga att jag håller på Lorén med Euphoria den tyckte jag var bäst!!
Peter är ju på 30-års fest idag, han åkte vid kl 14.00, så jag och Vera har haft en mor och dotter dag idag!! Den har varit underbar!! Hon är bäst!! 
ha en bra fortsatt lördagkväll. 
Kram

2 kommentarer:

  1. vilken blandning öl och glass!
    Är det så lämpligt att Du dricker öl.nu när
    du ska ha barn? Vera är ju för fin på alla kort
    men jag har aldrig sett en mannekäng med napp
    Tack för att du tänkte på mig när jag operera-
    des,det gick bra,och jag mår bra.Ska ta styng-
    nen på tisdag.
    Har har vi -30 grader kallt
    men jag förstår att -17 därnere känns kallare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har det verkligen kallt -30!! vi har som sagt -17, men knappt någon snö:( Nix, tyckerverkligen inte att man ska dricka öl närman är gravid om det är alkohol i den.. Men jag drack en alkoholfri öl till Melodifestivalen bara. Vad bra att du mår bättre! kram

      Radera