måndag 7 maj 2012

Krascha på jobbet...

Jobbade ju i lördags och det gick väl ok, var väl inte den bästa, i och med att jag inte kan plocka upp från golvet. När jag kom hem var jag helt slut och hade ont på diverse ställen. Men söndag morgon kändes det bättre, ont men bättre, så det var dags för jobb igen. Det började bra med högt tempo, (lagom, med några saktgående fraser med sammandragningar). Sen ca en halv timme en kvart innan min rast hade jag ont i fogarna, och började skaka lite, så jag bytte av krisitin i kassan, det skulle gå snabbare för henne på golvet än mig. Men det blev bara värre och värre för mig, händerna skakade massor, jag började kall och varm svettas och det svartnade till och från framför ögonen på mig. Så då ropade jag till mig Kristin igen, tänkte att det kanske blir bättre med mat. Men vi tog in en ny istället för mig, och jag ringde Peter. Men efter att ha ätit och det inte blivit bättre.. blir man lite orolig, så vi tar svängen förbi maxi och Peter får springa in och köpa blutsaft och choklad. Blutsaft är för järnvärdet, i med att jag ska äta två järntab, men det klarade inte min kropp av så jag gick själv ned på en. Så trodde att jag hade dåligt HB och det kunde vara det. Det blev som sagt inte bättre, så vi åkte upp till akuten, och därifrån blev jag körd i rullstol upp till förlossningen för provtagning och utredning. Där blev det en ganska lång väntan. Och efter några timmar började det ge med sig, och jag satt eller låg ned. Stod jag en längre tid så kommer det tillbaka. När jag sen fick prata med läkaren såg mina värden bra ut. Men vila skulle jag göra, och hon tyckte inte att jag skulle jobba. Hon trodde att det berodde på att jag står upp länge, för hon kände på mina ben och konstaterade att de var svullna! När man står upp länge har det samma effekt som när man ligger på rygg när man är gravid. Allt lägger sig på stora blodådern/pulsådern) och blodet kommer inte runt ordentligt och därmed svimmning känslor och skakningar. Vi har ju väldigt hårda golv så det förstår jag. Men skulle det här komma tillbaka, så skulle jag komma upp igen och så skulle fler prover tas.. Men jag hoppas att jag slipper åka upp förrän det är dags nu!! Så nu ligger jag i sängen och vilar.. och här ska jag ligga hela förmiddagen. Tråkigt bara att de borrar i huset så att det ekar i väggarna!!

Ha en bra måndag gott folk.

3 kommentarer:

  1. Usch att det inte blev bättre,men bra att du åkte in så dom fick kolla dig. Inte jobba, det har vi ju sagt hela tiden. Sjukt hur försäkringskassan gör sina bedömningar!!! Ta det lugnt nu. Puss

    SvaraRadera
  2. Det är sjukt att du måste jobba!!! Jag blir så arg!

    SvaraRadera
  3. oj oj oj hoppas de blir bättre!lät läskigt...

    stor kram

    SvaraRadera