måndag 2 april 2012

Nu var det ett tag sen...MEN VI HAR FLYTTAT!

I helgen har vi flyttat! Det har gått bra. Jag var under lördags flytten ute Väderstad med Vera som fick leka med kusinen Måns. Så att de andra fick flytta i fred. Barnen lekte bra och tyst tänkte jag och Emma, så bra det går. Sen ropar Måns för att han var på toa.. så jag gick upp, då såg jag att det var vatten på hela badrums golvet och lite utanför, Jag- Men varför är det så blött, hela golvet är ju täckt av vatten? Måns- mina kläder är och blöta. Vera- mina med. Jag-men varför? Måns- lite på rummet med, vi hade vatten. Då tittar jag in i rummet och hela det golvet var blött + hela leksaksköket var fullt av vatten.. Det var bara för mig att ropa upp Emma och fråga efter skurtrasa och hink.
Medans vi städade upp där rev de, det andra sovrummet.. Hoppade i sängen och drog av alla säng kläder + bäddmadrass.. sen vägrade de att komma ned att äta.
Till sist fick vi med oss dem ned..
De hann även ta bord kuddar och sittkuddar från soffan riva ut alla pussel både på golv och i soffan ( så allt låg hullerombuller innan vi åkte till vår nya lägenhet.. Snacka om att man var slut då.
Och då var det dags för upp-plockning.. phuu. Det är en del kvar att plocka upp!! I söndags var vi en sväng på IKEA innan jag började jobba, köpte lite saker till lägenheten. Man vill ju köpa allt nytt, men vi får lugna oss lite. Just nu har vi inga soffor, så vi väntar på dem... och längtar.. vi vill ha dem nu,  men det verkar som vi får vänta tills minst på onsdag!!
Trivs jätte bra i den nya lägenheten. Det här kommer att bli bra:)
Vera på hurtsen i lördags morse innan flyttlasset gick:) 
(gamla lägenheten) 

Nu ska jag försöka göra någon nytta, är helt slut efter jobbet i dag, men är ledig i morgon, det ska bli skönt, får försöka plocka så mycket jag kan då.

Kram på er!!

2 kommentarer:

  1. Hahaha vilka busfrön!
    Sådär (okey inte riktigt men nästan) har jag det varje dag med mina små busar ;) dom små är riktigt duktiga på att ta efter storesyskonet så vänta du bara ;)

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Nu ser jag vem hon släktar på det ärgammelmorfar
    han klättrade också på höga skåp i den äldern.

    SvaraRadera