måndag 9 april 2012

Nu är påsken slut..



Jag hade visst tagit påsklov från bloggen några dagar men nu är jag tillbaka igen, så nu ska jag berätta om våran påsk. Skärtorsdagen hann jag ju inte mer än logga in på jobbet innan jag fick åka till dagis för att hämta en jätte febrig tös.. hon hade över 40 graders feber, stackarn.. På eftermiddagen efter vår långa sovstund så kräktes stackarn, mycket, det var av den höga febern, sen under kvällen kräktes hon en gång till... Natten var heller ingen höjdare.. då hon hade feber och var varm som en kamin, trots alvedon i kroppen. Långfredagen jobbade jag, och Vera var ju hemma med Peter som var ledig.. under dagen hade hon lite feber men hon var piggare. Under natten blev feber lite högre.. men det var bättre på lördagen. skönt.. och jag var ledig i lördags. Så jag och Vera färgade frukost äggen. Det tyckte hon var kul och hon var jätte duktig på det och duktig på att torka äggen sen;)

Äggätning:

                                                           
                                                                            Mums


På lördag kvällen hade middagsbesök av Peters bror med familj. Peter och jag är ett super team i köket, vi lyckades bra med maten. Till förrätt serverade vi toast skagen, till huvudrätt var det fläskfilé i ugn med körsbärstomater på kvist potatisgratäng och champinjon och pistage sås super gott, vi lyckades både med potatis gratäng och kött och sås.. Väldigt nöjd! Till efterrätt blev det våran klassiska, snabba. Färska bär med vaniljkesella och digestivekex. Vera och Måns var inte så sugna på att äta, det ville hellre leka.. och vilka busungar de är. Det rev ut alla Veras leksaker och många av dem fanns sedan i vårat rum.. De var i vårt sovrum och hade kastat ned täcken och kuddar och lakan.. de hade även ätit godis och salta pinnar i våran säng?! Härliga barn.. Sen har det sprungit runt, runt här, dessutom åkt på Veras mini scooter, som vi/hon fick i inflyttnings present!! 
Isöndags jobbade jag och det har jag även gjort i dag. Vera är bättre, men fortfarande lite slö.. men förhoppningsvis är det bättre i morgon. Då kommer moster Iza hit. Ska bli kul, var ett tag sen vi sågs.
Nu blir det soff häng och lite glass ha en bra kväll!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar