måndag 23 april 2012

Måndag kväll..

Hämtade Vera kl 15 idag, när vi kom hem tog vi det lugnt en stund innan vi började laga mat. Idag blev det kyckling waps tortillias i ugn.. det är så gott!
Sen ville Vera måla med finger färg, så hon och jag målade massor, Peter tittade på. Vi var riktiga konstnärer:) Det är så kul att måla och vara med henne!
Veras handavtryck på magen.. till bebisen..

 Handen.

 Här håller den lilla konstnären på!

Konstvärk färdigt!!


Jag nu!! 
Nu är jag inne på sista veckan av min sjukskrivning, och jag har inte hört nåt från FS, fattar inte varför de är så sega. Så får se hur det blir nästa vecka nu, ska ringa fs i morgon, ryggen pallar ju inte att jobba direkt.

Efter måleriet gick vi och badade, det var skoj, hon älskar verkligen att bada och leka med vatten:) sötis..
Sen var vi in och fixade lite i barnrummet. Vera ville vara bebis,och kastade sig upp i babysängen.. Hon är så snabb och smidig:

Efter fixet så vart det grötstund:) och sen läggdags för tösen. Själv är jag super trött idag igen!! I morgon är det ett fullspäckat schema..först logoped, sen MVC och sen vattengympa, så i morgon kväll lär jag vara helt slut!!

Kramar!!

Ps: Är det någon som känner till någon bra foto redigerar sida? Likvärdig picnik.com som har lagt ned?  

4 kommentarer:

  1. Har de lagt ner? vad dåligt!
    Vet tyvärr inget .
    Duktig konstnär hon är ! ;)

    SvaraRadera
  2. Hallojs! Kikar in en sväng och önskar dig en fortsatt trevlig kväll :):) Berätta gärna vad du tycker om min dikt och svara på senaste frågan i Q&A ;) KRAM
    *nojjz.blogg.se*

    SvaraRadera
  3. men åh va mysigt !!
    Viggo älskar att måla så fi kanske får köpa hem lite fingerfärg och kladda på :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder :)
    Och vad mysigt med kvalitetstid och få bara pyssla och vara med varandra. Jag älskar dom stunderna.
    Hur är det med ryggen?

    Vad lustigt att du säger det - jag har också alltid andvänt mig av Picnik när jag har redigerat. jag höll på att leta igår men tyvärr hittade jag program inget som jag tyckte var lika bra :/ Har du hittat nåt? Hojta till om du hittar något liknande program. Jag tycker om när man kan lägga tillolika filter + text som man kunde göra i picnik.
    När jag redigerar färg och svartvitt i photoshop så använder jag mig av lager.
    Tror att jag väljer att kopiera lager (el. duplicate layer på engelsk tror jag). Låter originallagret vara i färg och sen gör jag det kopierade lagret svartvitt. Om man sen använder sig av suddet bland verktyget och suddar på det svartvita så kommer färgen från orginallagret fram :) lätt som en plätt :) Fast jag är ganska dålig på att förklara. Säg till om du inte förstod så ska jag förklara bätte.
    Hoppas ni får en bra dag.
    Kramen

    SvaraRadera