onsdag 28 mars 2012

ny frisyr..

Idag har det varit full rulle trots att jag varit ledig! Upp tidigt, så tänkte jag att jag kanske får vila framför tv (bollibompa) men icke, Vera får ett utbrott så fort jag ligger i soffan. Hon börjar stört gråta och skriker att hag inte får sova, och då säger jag att bara ska vila, och då säger hon att jag inte får det heller... Vet inte varför hon börjat göra så.
Innan lunch så hade vi tid för klippning, VERAs första frisör besök, väl där tyckte hon det var spännande, efter ett tag så spännande så att hon var tvungen att springa omkring, då tog jag fram Ipaden så hon fick kolla på pippi tills det var vår tur och det var det straxt, då blev hon lite ledsen, men hon fick en fin klipp duk, med djur på, sen fick hon hålla i en kam och en hår klämma, det hjälpte lite och så ställde jag I paden på bänken så hon kunde titta samtidigt! Hon gav frisören ett par onda blickar tills hon slappnande av och lät henne klippa! Vera var jätte duktig, och frisören sa tänk om alla barn kunde sitta så här stilla:) Min tjeja!!
Hon klippte bort allt det slitna, så skönt.. Det blev ganska kort i bak, men det växer ut snabbt, och jag tycker att vera blev så fin.
Här kommer lite bilder, försökte fota henne hemma, men hon var inte så sugen på agera modell idag..:




Nu ska jag sova, har städat och lekt hela eftermiddagen, och nu är jag helt slut!!!

Kram

2 kommentarer:

  1. vad fin Vera blev och så duktig hon var som satt stilla.Önskar att jag hade det där håret.
    Kramar från gammelmormor

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kalufs hon fick :) Sötfian :)

    Vi ska bara sluta med nappen på dagen än så länge, sen får vi väl ta bort den på natten också, men det är ingen brådska än... Helst före 3 års ålder säger tandläkaren så det får vi försöka med!

    Imorgon ska Tommy in till läkaren och röntga sitt knä i alla fall. Men han var iväg och fick massage förra veckan och den massören kände på hans knä och han trodde att de främre korsbanden var av... Så vi får väl se vad dom säger...
    Hur går det för Peter med knät nu då?

    SvaraRadera