söndag 18 mars 2012

Härliga söndag!!

Snart har hela helgen gått. I går packade vi under förmiddagen jag och Peter. Vera sov över hos farmor fredag natt, så vi skulle kunna packa lördag. Så vi fick lite sov morgon + sova hela natten, dock var jag upp på toa två ggr men annars sov jag som en stock. I går på eftermiddagen stack Peter i väg på innebandy och jag tog en sväng ned på stan, jag var tvungen att byta mina nya mammajeans som det var ett hål i, men det gick snabbt och bra, sen passade jag på att kika in på Gina Tricot i stan oxå, det pågår ju en ombyggnation där så jag skulle kolla hur det såg ut!! Ska bli kul att se det färdiga resultatet. Sen var jag även på body shop, för att köpa nytt body butter, måste även passa på gå in där eftersom body shop inte finns på ikano. Hade present kort:)
Sen var det bara att åka hem igen och fixa till sig lite, för det var dags för släktträff hemma hos Ainos bror. Han fyllde år. Vi åkte hem i skaplig tid.
Imorse vaknade Vera som vanligt tidigt. Men hon fick se lite pippi så det blev lugnt ett tag så vi kunde ligga och dra oss:) Sen blev det lyxfrukost;) hade inget bröd hemma så Peter fick åka och handla.. så det blev färskt bröd till frukost, med yogurt, ägg, kaffe och mjölk, och frukt:) Riktig brak frukost.
vera äter passions frukt.
Vera går ju utan blöja hemma jämt, kissandet går ju bra, men det andra har varit lite svårt, att hinna till eller vilja gå på potta eller toa, men i dag efter frukost hände det, vi såg att det var dags så vi satte henne på pottan och hon bajsade!! Jätte duktig, annars brukar hon inte vilja, men nu gick det, hoppas att det fortsätter så här nu:) Nu är vi jätte stolta!!

Jag kunde inte låta bli:
Såg en baddräkt till Vera, kunde inte låta bli, visste att Vera skulle bli jätte glad, dessutom har jag letat efter en sån och råkade springa på den på Åhléns, var bara tvungen att köpa innan den tar slut.
Den fanns i gult också.
Nu har vi bara slappat, ska packa lite, sen blir det  nog Valla på eftermiddagen för att kolla lite på djuren, måste komma ut och göra nåt i dag också.
Hoppas att ni får en bra söndag.

Kram



4 kommentarer:

  1. hej!kul att snacka lite kort i¨går:)lite småseg idag efter en lång kväll men superkul!!puss o kram

    SvaraRadera
  2. Ja chinos är så himla fint och snyggt!

    Åh vilken fin baddräkt! :)

    SvaraRadera
  3. Hälsa Vera att hon var jätteduktig som bajsade på pottan
    nu då hon ska bli stora syster Kram Kais

    SvaraRadera
  4. duktig hon är! Och vilken fin baddräkt!

    SvaraRadera