söndag 17 juli 2011

ett kärt återseende och sista dagarna på Öland..

Nu är vi hemma från Öland, veckan gick alldeles för fort och i morgon börjar jag jobba igen.
Torsdagen regnade det hela dagen och var kallt. Jag, Peter och Vera mötte upp familjen Devinger/Pehrsson för lunch. Det var jätte kul att se dem igen. (Till er som ej vet, så var det våra grannar i Thailand) Efter lunchen tog vi en promenad i regnet.. Till slut hamnade vi på ett mysigt fik där vi tog en fika.
Familjen Devinger/Pehrsson, det var riktigt trevligt att träffa dem igen. Snacka om att man längtade tillbaka till Thailand då med;)
När vi kom tillbaka till Strand var Rasmus riktigt lek och bus sugen, så Peter fick vara lekledare ett tag;)
Sötisarna.. här sitter de på Peters rygg som är nedbrottad av dem.. sen satt de och hoppade på honom!!
Till middag blev det hämt pizza pga att regnet öste ned. Sen var det ju även viktoria dagen och den är stor på Öland.. så innan showen började gick vi ned till baren på hotellet och minglade med/ spanade på kändisar;) haha.. för det var ju lätt med två vilddjur som älskar att showa..
Pizzan avnjöt vi framför tv:n tittandes på Viktoria firandet.
Fredags morgonen sken solen lite och vårt hopp tändes.. så vi packande i hop oss och drog till stranden.. men varmt var det inte.. När solen kom fram var det ok.. så länge man satt ned.. för det blåste kallt.. men barnen hade jätte skoj, och det var ju därför vi var där;) Så fort solen gick i moln satt jag på mig tröjan.. Men solen tog ändå.. eller hur emmy:)
Vi gav upp straxt efter lunchtid. Då åkte vi för att titta på borgholms slottsruin.. och sen blev det fika.


Gott var det, när vi kom tillbaka hjälpte min syster mig att färga håret. Behövdes hottas upp. Vera har sett mig smörja in ansiktet med ansiktscremé ett antal gånger så nu smorde hon in rasmus ansikte... vilket han gillade.. de var så söta att se.
Här fixas det.
Till middag blev det grill buffé.. men tyvärr var jag inte i toppform.. kände mig sjuk.. men maten var god och sällskapet var toppen.. Sen nån timme senare åkte Emmy, Matte och Rasmus hem. Vi bestämde oss för att stanna en natt till för att sen åka hem vid lunch tid på lördagen. Natten blev inte så lugn som vi hoppats.. för det var ungdomar som ville planka in på discot och de var uppe på vår balkong och kände på dörren.. vi hade den öppen fast vi hade säkerhets kedja på. Skönt.. men jag blev ändå riktigt skraj.. sen var det fler gäng uppe och då ringde vi upp väktarna som fick ta hand om allt.. och efter någon timme kunde vi somna om och sov hela natten. 
Lördagen åkte vi hem, Vera sov när vi åkte genom Linköping så vi stannade aldrig till hemma utan fortsatte ut till Väderstad för middag och för att hämta Tyzon. Vi åt även kräftor.. mmm.. det är så gott!!
När vi sen kom hem gick jag över till Tina där även Jenny och hennes syrra var för vin och snacka lite skit.. Det slutade med att vi gick ut till Harrys. Det var så kul att få gå ut och dansa.. fast idag var det ju mindre kul.. har haft huvudvärk och är super trött.
I kväll var jag, Peter och Vera över till Tina och åt middag, jätte gott, vi skulle egentligen ha grillat men.. det regnade som vanligt!! 
Nu ska jag nog lägga mig och sova, är helt slut...

kram

1 kommentar:

  1. Jo solen tog ändå!! Men det syns inte nu, tyvärr;) Semestern regnar bort, typ. Hoppas på fint väder sista veckorna.
    Ses ju snart igen!
    Puss

    SvaraRadera