tisdag 4 oktober 2011

Dagen började inte så bra..

I morse när vi åt frukost jag och Vera, sträckte hon sig efter nåt,tror det var skinkan, men drogtag i tidningen, som stod vi min te kopp, så den vältes ut över mig!! Tur i oturen att det var över mig den föll.. AAAAJJJJ! Jag flög upp skrikandes från bordet. Fy fan vad det gjorde ont!! Jag kastade mig in i duschen under kallt vatten, mitt ena lår var illrött..  Vera satt kvar alldeles stilla på sin stol tills jag kom tillbaka, och jag tittade på benet och undrade om det inte var torkat där ordentligt tills jag förstod att det var några små blåsor.. så jag tog fram en kylpåse och lade över benet.. och satte mig vid bordet med Vera, kände för ett tag att hon var billig, men det gick över snart för att hon är världens bästa och det var ju inte meningen... men det gjorde så j-la ont!! Smorde in mig med Inotyol hela låret.. mindre skönt, men tror det hjälpte med det. Sätta på sig byxor sen var inte det skönaste men man gör vad man måste för Vera skulle till dagis!
När jag gjort det var jag och tyzon ut på en prommis, dock inte en jätte lång, jag var tvungen att gå hem och plugga, fick in en uppgift!! Sen var det dags för praktisk skola.. idag var det bara jag som kom på lektionen IGEN! Jag har blivit en A-student:) haha.. skönt med extra tid, så jag lär mig mer.. Blev klara tidigare pga att det bara var jag där! Så jag handlade lite snabbt innan jag hämtade V. Jag hämtade henne tidigare.. så kul att se att hon blir så glad när jag kommer och hon tar av sig västen såå fort hon bara kan! När vi sen gick in för att hämta Veras grejer så hängde det två teckningar på Veras låda!! En till mig och en till pappa och hon var noga med vilken som var till vem!! Hon är så duktig min tjej!! Är så stolt över henne. "fröken" sa att V var väldigt bestämd att hon skulle göra två och att den ena var Peters och den andra var min!!
Den översta är min och den undre är Peters! Vera kanske blir konstnär som min morbror;)
Till middag blev det kyckling och kantarell paj;) och sen fikade vi, det är ju trots all kanelbullensdag idag;)
Sen fick jag natta min stora tjej vi läste tre böcker innan hon somnade!! Nu är det lite tv tittande innan vi ska hoppa i säng!!
Kram

1 kommentar:

  1. Aj, då hoppas att du mår bättre i dag. Teckningarna var så fina.

    SvaraRadera