onsdag 25 juli 2012

Onsdag och solen var här.

Förmiddagen var kanon fin:)
Först var jag och Stina och Vera till bcv, nu väger Stina 4770 g, det går uppåt, hon är 56 cm lång. Vera var duktig på bvc och hela vägen till Tinnis, dit vi gick efter bvc. Vi mötte syrran med barn där. Vi hade en bra plats i skuggan och så vi såg bra ned till badet. Men det var inte långvarigt, alla ville visst bada i dag, det kom så mycket folk, såman fick sitta som packade sillar, och  det var folk som satte sig precis framför oss. Sen började de även röka, vilket jag bad dem att sluta med.. men det gick bra till en början.. men slutade med att det var 5 st som satt där och rökte, mot oss och alla andra barn som var där!!! Det blev en liten dispyt där... men förhoppningsvis inom kort så kommer de sätta upp rökning förbjuden skyltar!! I allafall vid barn badet!!
Molnen hopade sig efter lunch. Vi gav upp vid ca kl 15.
Idag blir fina Stina 6 veckor!!
Tänk att man kan älska en människa så mycket. Att man kan älska båda sina barn så mycket... det är oändligt.
kram

1 kommentar:

  1. Åh vilken jättesöt bild :)

    Men jisses vad förbannad man kan bli på folk som sätter sig och röker bredvid småbarn :/
    Jag är själv rökare ( i alla fall då och då när jag inte är gravid) och jag försöker alltid att ställa mig avsides. Men ibland om man gått åt sidan för att röka så kan det komma någon med barnvagn och ställa sig bredvid när man röker och sen börja gnälla...då tycker jag att dom får skylla sig själva faktiskt! Går man och ställer sig bredvid en rökare så har man ingen rätt att gnälla om det!
    Men ömsesidig respekt är väl givet kan man tycka...
    Och rökning på stränder borde vara enbart på angivna platser i så fall, eller om det inte finns andra där som stör sig på det! Och då ska man självklart plocka upp alla fimpar efter sig!!!
    Det är såååå äckligt när det ligger fimpar överallt :/
    Hoppas ni hade en härlig dag förutom cigarett-bråket :)

    Fick du det att funka med att lägga upp Instagram-bilder på bloggen utan att loggen blev med???
    Kram på er

    SvaraRadera