fredag 13 juli 2012

Fredag..

TGIF! Så skönt, nu är det helg, Peter är hemma och vi ska ha en mysig helg innan jag och barnen beger oss till Uppsala.
I torsdags så var vi och plockade jordgubbar:) gött.. så det blev jordgubbspaj och jordgubbskräm. Krämen blev jätte god.
Bild på pajen:)
I dag så tog vi det lugnt på förmiddagen, målade och bara myste, för jag tänkte att på eftermiddagen skulle vi åka till Johannelunds nya lekpark.. Men vad hände, vi skulle vila lite efter maten, och Vera brukar sova ca 1 h, men det hela slutade med att vi alla (Jag, Vera, Stina) sov i nästan 4 timmar..I 4 TIMMAR snacka om chock när jag vaknade.. hela efter middagen. Så det blev ingen lekpark.
När Peter kom hem gick vi ut och cyklade en sväng, eller Vera cyklade. Härligt, hon är riktigt duktig på det! 
Till middag blev det Thai, gött. Vera somnade så sent som kl 22 i kväll, men det är väl förstårligt efter den långa eftermiddags vilan.

Vi får se vad vi hittar på för spännande i morgon:)
Kram

3 kommentarer:

  1. Pajen såg supergod ut! Skönt att få vila så länge :) ha en härlig helg nu, själv ska ja jobba för ovanlighetens skull ;) stor kram

    SvaraRadera
  2. Om du inte redan är det, så var gärna med i mina olika tävlingar :) Enda kravet är att gilla på facebook, enkelt va? :)

    http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html

    Om länken krånglar så gå in på min blogg och kika under kategorin TÄVLINGAR. Ha en fortsatt trevlig dag!

    SvaraRadera
  3. Jisses vad den pajen såg smaskig ut *mumma* Du får GÄRNA dela med dig av receptet :=)

    När jag lägger in bilder från instagram så tar jag bilden direkt ur mappen "Bilder" på min iPhone. Då står det inte Instagram på korten :) Hur gör du när du lägger upp en bild från Instagram?
    Hur funkar allt med lilltjejen? Går det bra? Hon är för himla söt - och såå lik sin bedårande syster :)

    SvaraRadera