måndag 12 november 2012

Jobbigare dag får man leta efter!

Förkylda... Gnäll, med mera!! Allt började redan i går kväll när Stina inte ville sova, och så fort vi försökte så grät hon.. Så jag fick lägga mig i soffan med henne! Där somnade hon efter en stund (stackarn är faktiskt jätte förkyld och hes oxå) så bar henne till sin säng, sen sov hon bra. Men Vera vaknade mitt i natten oxå första gången fick jag henne att somna om, men efter ett tag vaknade hon igen och skrek, så hon fick komma till oss, men slutade inte skrika och gnälla (efter napp m.m)) då jag fick ta henne tillbaka till sin säng r att inte väcka Stina!! Men hon vaknade till, men Peter fick henne att somna om snabbt! Vera däremot tog det ett bra tag för innan hon somnade! Sen sov jag där med från 3 nåt till morgonen när Peters klocka ringde! Sen när han gick smällde dörren igen och Vera vaknade! Och kom in och lekte och gnällde, den gnällde hon om bollibompa så då satte jag henne framför tv! Jag själv är förkyld och vaknade med värsta migränen och ville bara sova, men Vera skrek inne ifrån vardagsrummet, så efter ca en timme med skrik till och från så lade jag mig i soffan med Vera, Stina hade då somnat om och låg i vår säng! I soffan var det mys och Vera klappade på mitt onda huvud! När jag sen kom upp var det bara att proppa i sig tabletter och sköta allt! Sen har Vera varit gnällig arg glad och skrikig om vart annat! Hon är som en riktigt trotsig ungdom, om det är så nu, hur ska det då gå sen??

Nu vill jag bara att vi ska bli friska från dessa förkylningar!!
Vera ser nu på netflix och jag sitter med en sovande Stina i knät.
Kortet är på en sur Vera;)

2 kommentarer:


  1. treårs trotsålder.
    Var glad att den kommer nu inte i
    tonåren.Fråga mormor hur hennes bror var i
    3årsåldern. krya på er Kram från Kais

    SvaraRadera
  2. uscha, de här förkylningarna är sega, mina har hosta lite då å då, just i detta nu är de rätt lugnt men så jobbigt när de vaknar på grund av hosta... :/
    hoppas ni är piggare nu :) Kram

    SvaraRadera