fredag 9 november 2012

Första tandläkar besöket

I förmiddags var vi hos tandläkaren med Vera för första gången. Innan vi gick var hon inte så sugen på att gå dit, men jag berättade för henne att alla andra varit dit, bl.a. Rasmus, Måns och mormor( som precis varit dit) sen sa jag att hon absolut inte behövde göra nåt hon inte ville... Men väl där gick allt bra, tandläkaren fick titta på och räkna alla tänderna! Vera var så duktig... Hon sa även att nu är det dags att sluta med nappen, för Vera är ju en stor tjej! Så vi gick hem och skickade napparna till tomtens bebis.. Så nu håller vi tummen för att det håller även i kväll/natt!!

4 kommentarer:

  1. Jag tror att Vera var mycket duktigare än mormor .Mormor ville nästan inte gapa och hon har fortfarande ont i tanden .kramar från mormor

    SvaraRadera
  2. Duktiga Vera :) Håller tummarna att hon inte saknar nappen allt för mycket!! Och då är det bara att du står på dig :) Nu är de borta ;)

    SvaraRadera

  3. Vad duktig Vera var nästa gång när jag ska till tandläkaren kan hon väl komma hit och hålla mig i handen
    oj vad tomten baby ble v glad när hon fick en napp
    Tomten hälsar och tackar Vera. Många kramar från Kais

    SvaraRadera
  4. Hur har det gått utan napp nu då?! Hoppas det fått bra. Stora flickan :-)

    SvaraRadera