fredag 3 augusti 2012

Trötta dagar...

Dagarna är inte trötta JAG är. Fast det är väldigt konstigt väder, det ser kallt och grått ut, men när man går ut så är det varmt. Dock tror jag att regnet kommer snart,pratade med syrran i morse och hon sa att det spö regnade i Norrköping så jag antar att det kommer hit snart. I dag är det fredag äntligen, gillar fredagar efter kl 17 när Peter kommer hem och vi har hela helgen tillsammans. I onsdags var vi till Mjölby och åt lunch med Andersson familjen,sen åkte jag och farmor Aino och barnen till Skänninge marknad, vi och alla andra, det var jätte mycket folk där. Vera var kanon duktig och stod på stå brädan nästan hela tiden. Hon vart lycklig för att hon fick godis och en ballong:) Köpte ingen förutom kokosbollar.. och gissa om de går åt här hemma:)Vi återvände till Mjölby och gick och tog en glass medans vi väntade på att Peter skulle sluta från jobbet. efter det blev det stor handling.. Kvällen slutade tidigt för mig för jag var helt slut, så nästan direkt efter att vi lagt barnen hoppade jag oxå i säng. Hade inte fått sova spec mycket den natten och inte nästa heller visade det sig.. så det var tur att jag kom i säng.
Torsdagen var det oxå konstigt väder.. men vi var ut en sväng, Vera var till frisören och klippte sig, det blev lite väl kort, men det växer ju ut, nästa gång går vi till våran vanliga frisör:)
Efter vi ätit middag tog vi bilen till Johannelunds badet, (vad fint de gjort där) (bara de låter det vara och inte förstör, det hade redan hunnit klottra på kiosken). Vera var den modiga av oss, och den enda som badade. Hon hoppade från bryggan och simmade.

Idag är det en lugn fredag:)
Vera provade Stinas kofta, lite tajt var den nog;) hihi. Vi har varit i lekparken en stund. Men nu efter lunch tittar Vera på pippi och jag kikar lite på simmningen medans jag väntar på att Stina ska vakna för att äta. Jag ska även försöka hålla Vera vaken hela dagen, hon var ju det de veckor vi umgicks med syrran, så nu när hon sovit på dagarna har det blivit för lång sovstund och dessutom är hon svårare att söva, såvi får se hur det går i kväll..
Nu hör jag någon som börjar röra sig..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar