söndag 26 juni 2011

Midsommar helgen

Nu har vi varit i Uppsala/Björklinge för att fira midsommar. Och jag har kommit på att min familj är ganska långt i från traditionella, (fast jag är jätte traditionell, förstår inte hur det kommer sig) men, men, midsommar var det i allafall. På midsommar morgonen var vi till Kais och Lasse, det var mys och barnen fick leka med mormor Kais och sen var det fika. När vi sen kom tillbaka till Emmy och Matte åt vi lunch (emmy jobbade) Sen fick barnen sova, sen åkte vi ut till Björklinge. Vädret var inte det bästa den här midsommaren, men vi klarade oss från regn i  alla fall. Sen blev det spela spel inpå sena natten!! Midsommardagen som är den egentliga stor dagen i Björklinge, med traktor åkning och dans kring midsommarstång och självklart dragkampen. Sen på kvällen var det grillat och en super god efterrätt och jordgubbar;) Vi skulle egentligen ha åkt hem då, men vi stannade en natt till för att köra hem tidigt i morse, så jag kom till jobbet lagom så att jag hann dricka en kopp kaffe innan jag började!
På traktorn!


Muntra gänget!

Iza, Bianca och barnen.

Dans kring midsommarstång

Hopp och lek i sängar;)
Äter smultron från strå.. gött!!



Nu är man supertrött efter hela helgen i Uppsala och en dags jobb.
kram

3 kommentarer:

  1. vilka fina bilder =) super härliga ju, men gamla eller längre bak traditioner är väl bra =), jag är nog blandad lite =) med gamla och nya =). hoppas du får en super bra dag =) kram

    SvaraRadera
  2. Med eller utan traditioner så var det en trevlig helg. Trevligt att träffas allihopa, det är inte så ofta nu för tiden. Kul att se Rasmus och Vera ihop.
    Ska bli en härlig vecka på Öland. Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad bra att du har fixat namn/webadressen =) tackar så mycket =). hoppas du får en super bra dag i morgon =).

    SvaraRadera