onsdag 3 april 2013

tick-tack

Tiden går så fort.. Det var ett tag sen jag skrev, så nu ska jag försöka sammanfatta vad som hänt sen sist! Vi har haft besök under helgerna:

Melvin, Malte, och Patrice och Kalle har varit och hälsa på oss, super trevligt och vi alla fick en varsin mössa i inflyttningspresent, riktigt fina mössor från pampam:)
Sen var vi på väg till Sälen oxå, men dagen innan blev Stina magsjuk så hela förmiddagen kräktes hon, men efter 13.30 kom det inget mer och hon fick behålla maten, vilket gjorde att ett beslut var tvunget att göras och det togs och vi var välkomna upp ändå! Bilresan gick bra, Vera klagade på magont och Ipaden gick sönder i samma sekund som vi sattes oss i bilen.. 4 mil ifrån Sälen så kräks Vera tur var så satt jag i bak, och hade påse i knät och Vera sade till,  så det var inte mycket som hamnade i bilen om man tänker på hur mycket det var som kom upp!! Det var den gången hon kräktes, sen frid och fröjd.. Vi kom upp till Sälen.. blev Whiskey för kurera sig.. hoppades.. Sen blev det 60 års firande:

Jag hann precis vara med på det sen var det min tur... och så fortsatte den resan.. så ni förstår hur det varit, den ena avlöste den andra.. så det blev inte så mycket skidåkning..



Lite pulkaåkning och snowracer åkning blev det oxå! Vera gillade att vara där och få träffa Valle,! Snögubben! (hon vågade tillockmed krama honom)
När vi kom hem var det påskoch kärringarna drog till blåkulla:
Två super glada påskkärringar, min älsklingar...
Jag åkte en snabbis till Uppsala och tillbaka!
Peter fyllde år i lördags och det firades.. eller ja, hans familj kunde inte komma pga magsjuka:(
men, men sånt är livet, däremot kom min syrra med familj hit... super trevligt, Vera och Rasmus leker jätte bra och det är full rulle hela tiden!!
I måndags kom Marina med familj förbi och kikade på huset, alltid trevligt!
Och nu har jag nog uppdaterat er till nu.
Just det vi har firat 5 år som förlovade oxå, jag och min kärlek:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar