söndag 14 december 2014

Bakat, klätt gran och fixat pepparkakshus

Det sammanfattar våran helg. På luciadagen så bakade vi lussekatter och byggde upp pepparkakshuset sen på kvällen åkte vi till Peter päron och bjöd på fika och blev själva bjudna på mat. Idag var jag Vera, Aino och Måns på julmarknad i mjölby. Och nyss så dekorerade tjejerna huset, 



Jätte fint blev det! Efter det gick Vera och satte sig och lekte med lucia figurer och Stina såg jag ej, men jag hörde lite hur det prasslade och gick runt och letade och ropade, sen ser jag henne under bordet, hon sitter där så tyst med godispåsen (pepparkakshus dekorationen) då ville jag brista ut i skratt, då kunde Stina vara jätte tyst...




2 kommentarer:

  1. Vilka duktiga tjejer som kan göra ett sånt fint pepparkakshus.
    Stina har rätt det är gott med godis
    Hälsningar mormor Kais

    SvaraRadera
  2. I den där frisyren ser Stina ut som en kombination av Emmy och Iza Kram Mormor

    SvaraRadera